81% dintre adulții romani urmaresc influenceri, arata un studiu

81% dintre adultii romani urmaresc cel putin un influencer, insa interesul publicului s-a stabilizat, arata cel mai recent studiu InfluenceMe 2025, realizat de Starcom Romania. Dupa 13 ani de analiza continua, raportul confirma maturizarea pietei de influencer marketing: provocarea nu mai este cum sa ajungi la oameni, ci cum sa ramai relevant pentru ei.
Rezumat:
Influencerii s-au maturizat: audienta loiala, dar selectiva
Potrivit studiului, procentul romanilor care urmaresc influenceri a ramas constant fata de 2024, semn ca piata a ajuns intr-un stadiu de saturatie controlata. Publicul continua sa fie interesat, dar devine mai exigent in alegerea creatorilor si a continutului pe care il consuma.
„Influenta nu mai tine doar de vizibilitate, ci si de relevanta. Intr-o piata saturata, publicul cauta continut care sa ii aduca valoare si conexiuni reale. InfluenceMe 2025 arata ca viitorul influencer marketing-ului este despre co-creare, consecventa si incredere”, a declarat Mirela Mirica, Media Research Specialist la Starcom Romania.
De la reclame la continut integrat: autenticitate versus memorabilitate
Perceptia consumatorilor asupra campaniilor cu influenceri s-a schimbat semnificativ. In timp ce in 2024, 62% le considerau reclame, in 2025 acest procent a scazut la 54%. In acelasi timp, numarul celor care le percep ca facand parte din continutul natural al influencerilor este in crestere. Aceasta fuziune intre campanie si continut aduce autenticitate, dar si o provocare: brandurile tind sa devina greu de diferentiat intr-un peisaj suprasaturat.
Cum se pot distinge marcile in 2025
Pentru a ramane relevante, marcile trebuie sa isi regandeasca relatia cu influencerii:
– de la acoperire la relevanta – nu conteaza doar cat de multi oameni te vad, ci si cat de mult rezoneaza cu tine;
– de la sponsorizare la co-creare – autenticitatea se construieste impreuna, nu prin asocieri punctuale;
– de la campanii izolate la parteneriate pe termen lung – consecventa genereaza incredere, iar increderea genereaza loialitate.
„Campaniile de succes nu se mai bazeaza exclusiv pe notorietatea influencerilor, ci si pe valoarea continutului: idei utile, explicatii clare, povestiri inspirationale si implicarea reala a comunitatii. InfluenceMe 2025 vine cu o concluzie pe care am pariat acum 13 ani, cand multi actori din industria comunicarii erau sceptici: oamenii au nevoie de sens, substanta, inspiratie si educatie. In schimbul acestor lucruri, ei iti incredinteaza timpul si loialitatea lor. Dupa ani in care piata INFLUENCE a crescut spectaculos si, de cele mai multe ori, artificial, a venit momentul adevarului. Intr-o mare de zgomot, intr-o realitate in care o persoana este expusa, in medie, la 360 de mesaje de brand/zi, generate de influenceri, doar brandurile si influencerii care aduc ceva valoros in acest spatiu de schimb, numit Social Media, ies in evidenta.
Intra si pe www.newsin.ro pentru cele mai noi stiri din tara si strainatate. Ramai la curent cu ce se intampla in Romania.